What is Luxury? By 3 influencers

16:35



Hello everyone.

At the end of the last post I've revealed that I would come back to this topic but with different opinions about it. These are the opinions of 3 national influencers, Liliana Marques (from the Just Iconic blog and the youtube channel named Just Lily), Cau Cau Vitorino d'Almeida (from the Upper East Side blog) and finally Birkin Boy (you should know him from Instagram). To this 3 influencers, I launched the same question that I answered in the last post.

What is luxury?

The three responses were very distinct and they will be revealed to you while scrolling this post.

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Olá a todos.
No final do último post desvendei-vos que voltaria a este tema mas com diferentes opiniões sobre ele. Opiniões essas de 3 influencers nacionais, Liliana Marques (do blog Just Iconic, e do seu canal de youtube Just Lily), Cau Cau Vitorino d'Almeida ( do blog Upper East Side) e por fim Birkin Boy (conhecem-no assim mesmo no Instagram). Aos 3 influencers lancei a mesma pergunta que respondi no último post.

O que é luxo?

As três respostas foram distintas e serão reveladas ao mesmo tempo que dão scroll neste post.


Liliana Marques



A national blogger and YouTuber, traveled and beauty assistant of the old Portuguese Vogue, in her Instagram we can see light colors and photos of beauty products, food, and shoes. What will be luxury for Lily ???

'Luxury is a concept that reflects what is most precious. It does not necessarily have to come in a red Cartier box, it could just be a sunset, your favorite song in the morning, a hug, or the opportunity to take time to hang up and do what you love. Having time for what you want is more luxurious than having money for what you want. Because luxury must be synonymous with pleasure and not with monetary possession.'

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Uma blogger e youtuber nacional, viajada e assistente de beleza da antiga Vogue, no seu instagram vemos cores claras e fotos de produtos de beleza, comida e sapatos. O que será luxo para Lily???

'O luxo é um conceito que reflete aquilo que é mais precioso. Não tem de necessariamente vir numa caixa vermelha da Cartier, pode ser simplesmente um por do sol, a tua música favorita logo pela manhã, um abraço, ou ter tempo para desligar e fazer o que mais se gosta. Ter tempo para o que se quer é mais luxuoso do que ter dinheiro para o que se quer. Porque o luxo deve ser sinónimo de prazer e não de posse monetária'.

  

  

  


Liliana Marques

Blog
Youtube
Instagram 

Cau Cau Vitorino d'Almeida



A blogger, a national content creator and one of the stylists of the international Farfetch. Her Instagram and her blog live on daily subjects and his palette of colors are contrastive and in most of her picture we can find a sneak peak of the beauty of Lisbon.
To the question, Cau Cau responds to me with a laughing sun, I can tell that she likes this subject already.

'For me luxury is associated with sophistication, exclusivity and refinement. Luxury is intrinsically linked to pieces, whether they are decoration, fashion, lifestyle, art ... whose accessibility is not open to everyone and that is why luxury goods are so desirable. Having an exclusive piece, that is not for everyone, makes luxury, or luxury pieces, very desirable and attractive. From my point of view'

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Uma blogger, criadora de conteúdo nacional e uma das stylist da internacional Farfetch. O seu instagram e o seu blog vivem de assuntos diários e a sua paleta de cores e contrastiva onde consta sempre a beleza lisboeta.
À pergunta lançada, Cau Cau responde-me logo com um sol risonho, acho que se percebe que gosta do assunto.

'Para mim o luxo está associado à sofisticação, exclusividade e requinte. O luxo está intrinsecamente ligado a peças, sejam elas de decoração, de moda, de lifestyle, de arte, ...cuja acessibilidade não está aberta a todos e por isso é que bens de luxo são tão desejáveis. O ter uma peça exclusiva, que não é para todos, faz com que o luxo, ou as peças de luxo, seja muito desejável e atraente. Do meu ponto de vista'

  

  

  



Cau Cau Vitorino d'Almeida
Blog
Instagram

Birkin Boy


He is described as fashion influencer and I know that he works between the city of Porto and the city of Paris, in its daily publications on Instagram there is no lack of appealing images, being those images of leather goods articles or metals, always with the identifications of Chanel, Hermes or Saint Laurent.
Birkin Boy describes me in a simple and honest way what luxury means to him, you will notice that he does understand and knows what he is talking about.

'Defining luxury is not easy, but there are values that are indispensable to something or an experience to be considered luxury. Respect. Something can not be considered luxury if it does not show respect, respect for who does it (working conditions, treatment with dignity and consideration), respect for who buys or who will live the experience. Luxury more than an object is an experience, a magic, it has to be something that a person wants, is often something superfluous. Another key feature is quality, which has to be excellent. Regardless of the brand, in this universe of luxury, quality and detail are fundamental values.
I can indicate some experiences or livings of luxury. They can be objects like a Rolls Royce (which takes 6 months to be built all manually and know it that they only do very little pieces per year). The experience of living in the USA, for example, and having a seamstress who flys purposely from Europe just to try out a dress, can be the experience of visiting a museum at a time that is closed to the general public. Now, this is of no use if, for example, the piece we are going to acquire has not respected the person who made it. It is not worth having or living something that is massified but just because it was expensive does not mean that it is luxury, the luxury experience has to be lived for a whole and always with respect for whoever does as well as who buys it.
Well, I could spend hours here trying to explain what is luxury or the luxury experience but I think in a summary way I have already managed to pass what I think is fundamental. I would just like to emphasize the idea that nothing can be considered luxury if this "chain of values" as respect is broken, that it is worth having a luxury experience at the cost of the sacrifice and exploitation of the next one.

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Descreve-se como fashion influencer e sei que trabalha entre a cidade do Porto e a cidade de Paris, nas suas publicações diárias de instagram não faltam imagens apelativas ao olho, sendo ou artigos de couro ou metais não faltam as identificações da Chanel, Hermes ou da Saint Laurent.
Birkin Boy descreve-me luxo de forma simples e honesta, nota-se que percebe bem do que fala.

'Definir o que é luxo em dia não é fácil, mas há valores indispensáveis para algo ou uma experiência ser considerada de luxo. Respeito. Algo não pode ser considerado de luxo se não demonstrar respeito, respeito por quem o faz (condições de trabalho, tratamento com dignidade e consideração), respeito por quem compra ou por quem vai viver a experiência. O luxo mais do que um objeto é uma experiência, uma magia, tem de ser algo que uma pessoa deseje, é muitas vezes algo supérfluo. Outra característica fundamental é a qualidade, que tem de ser excelente. Independente da marca, neste universo do luxo a qualidade e o detalhe são valores fundamentais.
Posso indicar algumas experiências/vivências de luxo. Podem ser objetos como um Rolls Royce (que demora 6 meses a ser construído todo manualmente e sé se fazem pouquíssimos por ano). A experiência de se viver por exemplo nos EUA e ter uma costureira que vai de propósito da Europa só para fazer as provas de um vestido, pode ser a experiência de visitar um museu num horário que esteja fechado ao público em geral. Agora nada disto adianta se por exemplo a peça que vamos adquirir não tiver respeitado dignamente a pessoa que a fez. Não adianta ter ou viver algo que seja massificado mas só porque foi caro não quer dizer que seja luxo, a experiência de luxo tem que ser vivida por um todo e sempre com respeito quer por quem faz como por quem a compra.
Bem podia ficar horas aqui a tentar explicar o que é luxo ou a experiência de luxo mas penso que de uma forma resumida já consegui passar o que acho que é fundamental. Só gostaria de frisar bem a ideia que nada pode ser considerado luxo se esta "cadeia de valores" como o respeito for quebrada, de que adianta termos uma experiência de luxo às custas do sacrifício e exploração do próximo.'


  

  

  



Birkin Boy
Instagram
Contact
thebirkinboy.mail@gmail.com


A very special Thank You to my guests for this post: Liliana Marques, Caucau Vitorino d'Almeida and BirkinBoy. 

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Muito obrigado aos convidados deste post: Liliana Marques, Cau Cau Vitorino d'Almeida e BirkinBoy.

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